Powered By Blogger

onsdag den 11. januar 2012

Kransekage

Jeg er bagud med alt i øjeblikket, regninger, vasketøj, på arbejdet og med indlæg, så lettere forsinket kommer her lidt om året kransekage :)

Massen tog jeg lidt på slum, 2 bægere past. æggehvider, 200 gr. rørsukker og ca. 600 gr. marcipan. Jeg synes nu den blev lidt klistret og umulig og forme. Jeg havde heller ikke rigtig den rigtige tyl til jobbet så den blev en almindelig rund fra Wilton (12 tror jeg) men de blev alligevel meget ujævne det var svært at glatte dem. Resultatet blev som følger, og de smagte idet mindste rigtig godt (hader købe kransekage.)

De blev pyntet med glasur af æggehvider, flormelis og en anelse citronsaft.

Vi var 4 voksne og 6 børn, der havde været nok til 3 gange så mange, for der var også et helt fad med minidutter som var pyntet med en mandel og glasur.

Christina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar