Powered By Blogger

tirsdag den 10. januar 2012

Fragelité, en ægte bombe

Min mor blev 51 d. 23 december og det skulle selvfølgelig fejres med en kage :) Hun valgte sin yndlingskage; Fragelité, en såkaldt megabombe fyldt med hasselnødder, sukker, smør og nougat. En vaskeægte kaloriebombe. 

Opskriften fandt jeg i min nyerhvervede kagebog fra Mette Blomsterberg, som jeg spottede i Netto til 50,-, så skulle den jo bare med mig hjem.


Har ingen anelse om man må gengive en sådan opskrift her, så det holder jeg mig fra, kan kun opfordre til at man køber bogen, for den indeholder mange andre spændende opskrifter på kager og andre søde sager.

Kagen smagte skønt og der var mere end rigeligt til 12 (faktisk kunne vi have været dobbelt så mange for den var kæmpe stor)

Valdemar var nu glad for at der var så meget til overs, tror han har samme svaghed for Fragelité som sin mormor :)

Kagekram
Christína

Ingen kommentarer:

Send en kommentar