Powered By Blogger

søndag den 12. februar 2012

Grove kiks til børneren...


Har snuset lidt rundt på diverse blogs de seneste dage, og har der fundet en masse spændene kikseopskrifter. Jeg valgte at tage udgangspunkt i en opskrift jeg fandt hos Kristine der har bloggen http://krissers-cookiecrumble.blogspot.com/

Jeg havde dog imidlertid ingen klid hjemme, hvorfor det blev til grahamskiks.
Jeg lavede en dobbeltportion så der både var til tvillingernes stue og til William stue.
William har i lang tid plaget om at få kage elle muffins med, det har pædagogerne dog bedt om at der bliver holdt igen med, hvorfor lidt grove kiks var et godt alternativ.
Jeg brugte knap så meget sukker ca. 3/4 dele og de blev rigtig gode. 
Der blev ialt 50 ret store bogstaver. Udstikkerne jeg brugte var fra Wilton og er ca. 8 cm høje (de kostede mig vist en 100 mand hos DLTS)


Opskriften får i lige her:

300 g. hvedemel
150 g. Grahamsmel
150 g. havregryn
1 tsk. natron
125 g. smør i små tern
150 g. sukker
2 æg
8 spsk. vand
 
Tørstof (mel og gryn) blandes med smøret,  natron om sukker blandes godt og tilsættes sammen med æg og vand. Dejen æltes og lægges på køl.
 
Rul dejen ud i ca. 4 mm. tykkelse (drys evt. bordet med mel) og udstik med den form du nu har lyst til.
 
Bages i ca. 15-16 min. ved. 180 grader.
 

Kagekram
Christina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar