Powered By Blogger

mandag den 31. oktober 2011

Lemoncurd

Så fik jeg taget mig sammen til at få lave lemoncurd - har endnu ikke smagt det - men stoler på de mange mennesker som lovpriser denne spise, bla. Camilla der har bloggen Himmelske kager (http://himmelske-kager.blogspot.com/), hvor jeg finder mange spændende opskrifter og anden inspiration.

Opskriften er hendes og fulgt til punkt og prikke (på nær at jeg kun lavede en halv portion)
3 citroner (saft og fint revet skal), 200 gr. sukker, 75 gr. smør i små tern, 1 æg.

Det hele blandes i en gryde og opvarmes ved svag varme til 75 grader (pga. æg).
Alt i alt meget nemt, det eneste man dog skal bruge er et sukkertermometer til at tjekke temperaturen.

Når massen er tilpas varm hældes den på atamonskyllede glas. Opbevares på køl i ca. 4 uger

Glæder mig til at smage og det samme tror jeg Casper gør. Så onsdag eftermiddag skal vi bage scones og have den helt store prøvesmagning. Tror vi skal invitere Olde til five-O-clock tea :)
Opskriften på scones har jeg fra Amos Bagebøger og den er rigtig god. (billeder og opskrift følger).

Kagekram
Christina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar