Powered By Blogger

fredag den 7. oktober 2011

Kagekursus hos Sofisticake

Så kom dagen hvor jeg selv om mine søde kollega Tinna skulle på kursus i sprøjteteknik hos Sofisticake i Roskilde.
Vi fik hver udleveret en lækker gulerodskage (som duftede fantastisk) som vi blev bedt om at smøre op med buttercreme (Wiltons).
Jeg var lidt skuffet, da der i programmet havde stået at vi skulle dække kagen med fondant. Resultatet var også der efter, da krummerne kunne ses i buttercremen og det ikke var muligt at mellemkøle kagen.


Selve kurset bestod i lidt teknik, lidt forskellige border, et par 5 bladsblomster og ikke mindst en Wilton rose (meget info på en gang)

Det var meget svært, og vi brugte lang tid på indfarvning af RI og buttercreme, og det blev faktisk lidt noget grisseri. (Godt Casper ikke så at vi øvede os direkte på borderne :) )


Billederne er som sædvanlig elendige, og kagen blev heller ikke just en vinder (dårlige farvevalg og dålig tid) Men faktisk syntes jeg at min allerførste Wilton rose blev ret flot.
 

Skal helt sikkert på kursus igen - måske blomsterfremstilling eller modellering..... eller malekursus..... eller..... DEM ALLE 3 ?

Kagekram
Christina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar