Powered By Blogger

torsdag den 6. oktober 2011

Knækbrød



Min ældste søn William (5år) har længe plaget mig om vi ikke nok kunne lave hjemmelavet knækbrød igen.
I går gav jeg efter og sagde ja, vi aftalte at William lavede dejen, altså målte op, hældte i og rørte rundt. Han var pave stolt, jeg stod for udrulning og William var klar med udstikkeren.
De nåede dårligt nok ind i ovnen før han spurgte om de var færdige :)
De første lavede vi runde (meget tidskrævende) og de efterfølgende på almindelig vis.

Opskriften var lidt på slum og efter hvad der var i skufferne, men endte ca. med:

1 dl. Økologisk Rugmel
1 dl. Økologisk Speltmel
1 dl. Hvedemel
1 dl. Økologisk Solsikkekerner
1 dl. Økologisk Græskarkerner
1 dl. Økologisk Hørfrø
1 dl. Sesamfrø
1 dl. Olivenolie
2 dl. Vand
1 tsk. Salt

Blandet med håndkraft af superstærke William, rullet ud mellem 2 stykker bageparir af mor og bagt i ovnen i 12-15 min ved. 200* (hold øje)

De smagte MUMS, det er bestemt besværet værd :)

Kagekram
Christina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar