Powered By Blogger

søndag den 24. juli 2011

Kærestekager :)

Fik stillet en lille opgave for et par uger siden, som bestod i at medbringe kage til en fælles "mini-polter" for min svigerinde og svoger. 
Opgaven var lidt uoverskuelig da hele huset sejler i vasketøj og rod. Vi kom hjem fra Amsterdam i søndags, så tiden var også lidt knap.
Resultatet syntes jeg dog jeg kan være mere end bekendt :) 
En ting er hvordan kagen ser ud (fik meget ros) en helt anden ting er når folk roser smagen i kagen, og det betyder næsten endnu mere.
Kagerne var til Niels og Jeanette (Kommende svoger og min svigerinde) som skal giftes til august og havde frabedt sig alt det her polter-ting... (hvis jeg havde vist man "kunne" det havde jeg bestemt også frabedt mig det for 8-9 år siden)
Min var sjov nok (?), men tænker jeg på det idag var det rædselsfuldt at blive klædt ud og slæbt rundt og sælge roser i Roskilde by.

Nå men den tid er ovre og vil aldrig nogen sinde være med til en polter-abend hvor folk skal slæbes gennem sådan noget.

Kagerne bestod af henholdsvis Chokokagebunde, tobleronemousse og hyldeblomstmousse, den anden af vaniliekagebunde, tobleronemousse og hjemmelavet jordbær/rabarbermousse (fra egen have).  Kagerne er smurt op med alm. smørcreme og overtrukket med hjemmeavet fondant.

De smagte begge rigtig godt. Dog vil jeg aldrig igen bruge hyldebomstmousse (som ellers smager rigtig godt) i en chokoladekage da den overdøver hele smagen.

Puha... næste weekend har både Oldefar Knud og William fødselsdag, så det bliver også nogle dag i kagernes tegn... :)

Kagekram Christina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar