Powered By Blogger

søndag den 9. august 2015

Travl weekend igen igen :)


Den gangne uge har været præget af fart og hygge i stor stil. 4 dage i Lalandia med 4 unger, naboens søde knægt og mine forældre = perfekt blanding af social hygge, udfordringer og fart til ungerne og total hygge. 
Der blev badet, bowlet, skøjtet, sjippet og spillet kort til den helt store guldmedalje :)

Weekenden stod på lidt bagværk for en bekendt som skulle holde fødselsdag for hende selv og datteren, begge totalt pjattede med M&M's med peanutbutter (de røde). Kagen havde vi aftalt skulle holdes i det enkle, både pga. Varmen og de facto at vi nu har et spædbarn i hytten som gør tingene/planlægningen en kende mere utilregneligt 😁. Kagen var bondekonens chokoladekage (se blog "Himmelske kager") med to generøse lag vaniliesmørcreme med knuste M&M's. Kagen blev overtrukket med færdigfarvet fondant fra funcakes. Den er lidt blød at arbejde med men en af mine yndlings. Det er noget nemmere når den er farvet ind. Især i de røde toner hvor der går noget farve til.
Jeg er blevet spurgt om metoden til at lave logoet, og da jeg ikke ejer en fancy sukkerprinter bruger jeg prikke metoden, altså tegner logoet af på bagepapir/printer fra nettet, lægger på den udrullede fondant og prikker med en nål derefter hele vejen rundt. derefter skærer jeg med en fin og skarp kniv (skalpelk) hele vejen rundt. Er det små objekter tilføjer jeg fondanten lidt tylose inden jeg starter, det letter processen med at flytte tingende en smule. Det er sjældent at jeg limer disse småting sammen, normalt har jeg en lille pensel og et par dråber vand klar som er alt rigeligt.
Kagen var en succes hos modtager og jeg var ok tilfreds med resultatet :)

Idag har den igen stået på familieudflugt, vi har nemlig været i Tivoli og fejre at Mine tvillinger Valdemar og Victoria skal starte i skole lige om lidt... Super fed dag i sindsyg dejligt vejr 🌞 Mini-musen tog turen pænt og vi var igen heldige at have momserne med som ekstra hænder 👍🏼
Jeg selv og min store dreng er vilde med de hurtige/høje forlystelser, så vi var både i ørnen, det gyldne tårn og Dæmonen 😱.
For hulan da en lækker måde at slutte ferien på... 
Men nu er vi altså bare FÆRDIGE, og gået omkuld foran kuk-kassen 📺

Kagekram
Christina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar