Powered By Blogger

onsdag den 13. juni 2012

En lille fødselsdagskage


til mig.... bliver 31 idag (og nej det er ikke slemt)

Jeg er helt pjattet med gulrodskage, så selvom den nok passer bedre til lidt koldere vejr blev det altså sådan en fætter jeg har valgt at servere for ine kollegaer idag.
Opskriften kommer her
(har ingen anelse om hvor den er fra)
600 g mørk farin
4 dl olie
8 stk æg
550 g mel
2 tsk vanille sukker
4 tsk bagepulver
1 tsk salt
2 tsk natron
4 tsk kanel
1 tsk. stødt ingefær 
800 g reven gulerod
50-100 g hakkede valnødder
Topping:
500 g flødeost naturel
400 g smør
800 g flormelis
4 tsk vanille sukker
Saften fra en lime

Æg, sukker og olie røres til en ensartet masse. De tørre ingredienser blandes i og gulerødder og valnødder tilsættes.

Kagen bages i en kæmpe braderpande ved 180 gr. i ca. 50-55 min. (hold øje)

Smør og flormelis røres til en ensartetmasse og resten tilsættes og fyldes spreder ud over den afkølede kage.

Kagen er smurt op med smørcreme, overtrukket med fondant fra Wilton og dekoreret med pynt lavet i mine nye og meget fine Wilton silikoneforme som netom er kommet hjem til mig fra USA
MUMS

I aften får vi gæster og der vil jeg afprøve min fødselsdagsgave som jeg har fået af min søde mand og mine dejlige unger - nemlig en ismaskine..... min helt egen :) og selvfølgelig en ice cream scoop til.
I søndags holdt jeg fødselsdag for en del af familien og der fik jeg bla. "the Mat" som allerede har været i brug to gange - og den kan bestemt anbefales (se mere her).  Mine svigerforældre havde købt den hos Kageoplevelser som pt. har den på tilbud til 199,-. Desuden fik jeg et dejligt gavekort til Kop & Kande som jeg snarest vil forvandle til en fin rullepind.

Kagekram
Christina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar